Salı, Ocak 10, 2012

ZENCEFİLLİ VE SEBZELİ PRATİK GRİP ÇORBASI


Yeni yıla grip salgınıyla başladım malesef, 2 gün burnumu evden dışarı çıkaramadım. Yalnız olduğum ve eşimin de elinden sadece tost yapmak geldiği için çorba konusunda iş başa düştü tabiki...(ah anneciğim nasıl anladım değerini bir bilsen..:)

Çabuk iyileşmem gerektiği ve ayakta zor durduğum için hem bomba etkisi yaratıp bana enerji verecek hem de çok pratik bir çorba yapmalıydım veee aşağıdaki çorba çıktı ortaya.. Çok besleyici ve de lezzetli oldu doğrusu..:)

Pratikliği vurgulamak için tencerede çekilmiş bir foto paylaşıyorum, hem nasıl her şeyi en fazla 2-3 parçaya kesip bütün bütün attığımı görün.

Zencefilli ve Sebzeli Grip Çorbası



Malzemeler:

-1 lt tavuk suyu (1 tavuk budunu 1 lt suda haşlayıp elde edebilirsiniz)
-1 havuç
-3 küçük baş brokoli
-1 patates
-1 kase yeşil mercimek
-1-2 kereviz sapı
-taze zencefil küçük bir ceviz büyüklüğünde
-1 orta boy soğan
-4-5 diş sarımsak
-Tane karabiber
-Nane
-Kırmızı pul biber
-1 limon
-Zeytinyağı (göz kararı)

Tüm malzemeleri (baharatlar, zencefil ve limon hariç) tencereye koyuyoruz (düdüklü de olabilir), havuç, patates, soğan, sarımsak en fazla 2-3 parçaya kesip atıyoruz tencereye, hiç uğraşmıyoruz doğramak için. 1 lt tavuk suyunu da ekleyip hepsini aynı anda kaynatıyoruz. Kaynadıktan sonra 1 limonun suyunu sıkıp ekliyoruz, zencefili bütün olarak katıyoruz ve çorbayı tencerede blender'dan geçiriyoruz. (Philips HR1372 el blender'ı kullanıyorum, tavsiye ederim). Kıvamı yoğun geldiyse biraz daha su ekleyip kaynatabilirsiniz. Sonra baharatlarımızı ekliyoruz, pratik ve soğuk algınlıklarına birebir çorbamız hazır.

Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder