Cumartesi, Aralık 10, 2011

mevlana'yı anlamaya çalışmak..başlangıç kitapları

Mevlana'yı anma törenleri başladı ve ben bu sene çok istememe rağmen Konya'daki törenlere gidemedim. İnşallah seneye ama bu hafta en azından Galata Mevlevihanesinde düzenlenen (p.tesi hariç her gün 19.30'da, önceden rezervasyon yaptırmak gerekiyor, detaylar için linki aşağıda paylaşıyorum) sema ayinlerine katılmak istiyorum. Mevlana'yı daha derinden anlamaya çalışmam malesef ki Elif Şafak'ın Aşk kitabından sonra oldu. (o zamana kadar felsefesi ve eserleri hakkında çok yüzeysel bilgim vardı ve derinleşmek konusunda da çok bir motivasyonum yoktu açıkça söylemek gerekirse). Aşk'ı okuduktan sonra ağzıma adeta bir parmak bal çalınmıştı. Daha çok okumak isteği uyandı içimde. Tabiki Mevlana'yı ve tasavvuf'u anlamak için birincil kaynak Mesnevi ama kendini benim gibi henüz hazır hissetmeyenler aşağıda önereceğim kitaplarla bu dünyaya bir giriş yapabilirler. (bunlar benim okuduğum kitaplar, en iyi Mevlana kitaplarıdır şeklinde bir iddiam yok kesinlikle, hatta sizler de yeni önerilerde bulunursanız sevinirim)

İlk önereceğim 2 kitap Mevlana ve Şemsin hayat hikayelerinden kurgulanmış roman tadında, başlangıcı bunlarla yapmanız faydalı olur. Sonrasında zaten Sufizm'in ve Mevlana'nın öğretilerini daha derinden anlayabilmek için kendiniz bir istek duyacaksınız. (haa duymazsanız onu bilemiycem biraz daha yaşamanız ve aşmanız gereken şeyler var hayatta diyeceğim)

 Aşk



Bab-ı Esrar



Aşkın Gözyaşları 1-2-3 (3 kitap, Mevlana, Şems ve Kimya Hatun)



Ben Rüzgarım Sen Ateş (bir batılının gözüyle Mevlana)




Mesnevi (6 cilt) --> hakkını vererek okumak için çoook zamanım var

Mesnevi Tercümesi (1-6) (Ciltli), Şefik Can,Mevlana








Sema töreninn ardından izlenimlerimi de burada paylaşacağım, bu yazıma Mevlana'nın en sevdğim sözlerinden biriyle son veriyorum:

Cömertlikte yardım etmede akar su gibi ol, Şefkat ve merhamette günes gibi ol,
Başkalarının kusurunu örtmede gece gibi ol...
Hiddet ve asabiyette ölü gibi ol,
tevazu ve alçakgönüllülükte toprak gibi ol,
Hoşgörülükte deniz gibi ol,
ya oldugun gibi görün, ya göründügün gibi ol....

Mevlana'nın giden Şems'in ardından yazdığı "Etme" şiirini Yılmaz Erdoğan'ın ağzından aşağıdaki linkten dinleyebilirsiniz, çok etkileyici...

Etme Şiirini dinlemek için:

Sema törenleri hakkında bilgi için:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder