Çarşamba, Ağustos 15, 2012

iki sarsıcı film birden

Hayata dokunan filmler ve en güzel aşk filmleri yazı dizilerimden sonra sinema eleştirmenliği şapkamla sarsıcı filmler serisi de başlatıyorum

Neden sarsıcı diyorum, aslında tam anlatacak kelime de bulamıyorum, garip, sıradışı, biraz durağan ama merak uyandırıcı ve sonuna kadar ilgiyle izlenen  festival filmi tadında filmler bunlar...

Evet bugün 2 sarsıcı film birden tavsiye ediyorum, her zamanki gibi uzun uzun film eleştirmenliğine soyunmadan bu filmlerin bırakacağı tatları belirteceğim ona göre izleme ve izlememe kararı sizin:)

Gitar (The Guitar):

3-4 aylık ömrünüz kaldığını öğrenseniz ne yaparsınız? Karalar bağlayıp ağlar mısınız, kendinize acır mısınız, yoksa herşeyi bırakıp ne istiyorsanız onu yapıp kalan kısa ömrünüzün keyfini mi sürersiniz? Başımıza gelen, o an için trajedi gibi gelen bir olay aslında bizi kendi gerçekliğimizi keşfetmemize iten bir mucize olabilir mi? Sonuna kadar ilgiyle izledim, bazı sahneler çok iç karartıcı ama sonu bir o kadar beklenmedik..Ben beğendim ; sarsıcı ve farklı filmler listeme ekledim







Rahim (Womb):

Sevdiğiniz insanı ansızın kaybetseniz (ölse) ve insan klonlamak mümkün olsa yapar mıydınız? Klonlanan hücreler sizin rahminizde gelişecek ve sanki bebek sahibi oluyormuşsunuz gibi doğuracaksınız. Film boyunca anne-çocuk ilişkisi mi sevgili ilişkisi mi gelişecek merakla izledim. Kritik sahneler çok dozunda verilmiş, rahatsız etmiyor. Ama insanı da düşündürüyor, kadının yalnızlığı ve sevdiği insanı hangi formda olursa olsun (bebek-çoçuk-genç delikanlı) hayatında tutma isteği... Uçuk bir sevgi, peki klonlanan insan gerçeği öğrendiğinde sizin hakkınızda ne düşünecek? Anne bildiği insan aslında kim?? Çok farklı bir film ben etkilendim, ayrıca Eva Green muhteşem bir oyunculuk sergilemiş.


İyi seyirler,

Sibel

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder